¬بازدید معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی از پروژه های فناورانه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۸۸۷۱ بازدیدها
تعداد بازدید:۷۳۸
دکتر محمد رضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، به همراه مدیران کل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی و پزشکی در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۹ از پروژه های فناورانه در حال اجرای ( تولید بذر هیبرید و پروبیوتیک) مرکز بازدید به عمل آوردند.
¬بازدید معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی  از پروژه های فناورانه  مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

دکتر محمد رضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، به همراه مدیران کل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی و پزشکی   در تاریخ 20 خرداد 99 از  پروژه های فناورانه  در حال اجرای ( تولید بذر هیبرید و پروبیوتیک)  مرکز بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط­ عمومی مرکز، در این بازدید ابتدا معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و هیات همراه در محل اجرای پروژه ها شامل آزمایشگاه  پروبیوتیک، مرکز خدمات تخصصی پروبیوتیک که در حال آماده سازی است،  سایت طرح فناورانه بذر هیبرید و گلخانه هاحضور یافتند.

دکتر سید مجید تولیت، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران توضیحاتی کلی  در خصوص دو طرح فناورانه در حال اجرا در این مرکز ارایه نمود.سپس مسئولان طرحهای ذکر شده  از روند اجرا، پیشرفت ها و دستاوردهای مورد انتظار توضیحاتی ارایه نمودند.

در ادامه در جلسه ای که با حضور معاون پژوهش و فناوری تشکیل شد، ابتدا سرپرست معاونت علمی و فنی مرکز گزارش کلی از عملکرد مرکز ارایه نمود و بیان کرد رویکرد مرکز برای ده دوم فعالیت خود به سمت پروژه های محصول محور و فناورانه تغییر کرده است . در ادامه مدیران بانکهای زیستی و مراکز خدمات تخصصی نیز گزارش کوتاهی از روند و پیشرفت فعالیتها ارایه نمودند.

دکتر پور عابدی ضمن تشکر از فعالیتها و پیشرفتهای صورت گرفته بیان نمود: مرکز با توجه به نیروهای علمی جوان و امکانات، پتانسیل بالایی برای اجرای پروژه هایی دارد که می تواند بسیار برای کشور تاثیر گذار باشد.

 وی افزود: با توجه به فضایی که بر اثر تحریم و بیماری کرونا ایجاد شده ، میتوان از طریق طرحهای فناورانه به خودکفایی کشور کمک نمود. ایشان همچنین به ایجاد تعامل با واحدهایی جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی فعالیت می نمایند ، تاکید کرد./

 

کلید واژه ها: ادامه روند نوآوریها وتکمیل نیازهای جامعه علمی داخلی و بین المللی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران


نظر شما :