انتشار کتاب "توالی‌ یابی RNA-seq) RNA (و واکاوی داده‌های آن"

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۴ کد : ۱۹۷۵۱
تعداد بازدید:۵۰۶
کتاب "توالی‌ یابی RNA-seq) RNA (و واکاوی داده‌های آن که با " مشارکت علمی آقای دکتر رضا آذربایجانی عضو هیات علمی و معاون علمی و فنی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تالیف شده است، توسط انتشارات مرجع علم منتشر شد.
انتشار   کتاب  "توالی‌ یابی RNA-seq) RNA (و واکاوی داده‌های آن"

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، این کتاب اثری کاملاً کاربردی است که در زمینه‌ی مطالعه‌ی ژن‌های موجودات گوناگون و تحلیل داده‌ها شما راهنمایی می‌کند و اطلاعات سودمندی ارائه می‌دهد.

توالی یابی RNA روشی جدیدی به منظور مطالعه بیان ژن در موجودات مختلف محسوب می‌شود که توانایی بررسی بیان کل ژنوم یک موجود را در یک زمان فراهم می‌سازد. یکی از مشکلات این روش واکاوی داده‌های آن است که بسیار زمانبر است و به مهارت بالای پژوهشگر نیاز دارد. کتاب «توالی یابی RNA و واکاوی داده های آن» کتابی مفید است که به زبان بسیار ساده و با کمک شکل‌های با کیفیت، نحوه‌ی واکاوی داده‌های توالی یابی RNA را آموزش می‌دهد. در فصل اول به تعریف اصطلاحات مهم در این خصوص پرداخته شده است و در فصول بعدی نحوه‌ی واکاوی داده‌ها و یافتن مسیرهای درگیر در بیان ژن‌ها عنوان گشته است. از جمله کنترل کیفیت، مکان‌یابی و اسمبل کردن تا بررسی‌های آماری پوشش داده شده است. هدف این بوده است که اطلاعات در این زمینه به صورت جامع و کاربردی بیان گردد و تلاش شده است مهارت کاربر و یا پژوهشگر را در این راستا بالا ببرد. با این اطلاعات محققین می‌توانند تفاوت بیان ژن‌های مورد نظر را بررسی کنند. گروه هدف این کتاب که اولین کتاب تالیفی در این راستا است، دانشجویان و محققین حوزه علوم زیستی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

کلید واژه ها: کتاب "توالی‌ یابی RNA-seq) RNA (و واکاوی داده‌های آن"


نظر شما :