در بازدید رییس جهاد دانشگاهی از پروژه فناورانه تولید بذر هیبرید تاکید شد

فروش بذور هیبرید تولید شده مطابق با قوانین جهاد دانشگاهی

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۲ کد : ۲۸۱۳۲ بازدیدها
تعداد بازدید:۴۸۶
دکتر طیبی ضمن اشاره  به اهمیت اجرایی این طرح در امنیت غذایی، برآورده ساختن نیازهای کشور در  شرایط تحریم و لزوم حرکت به سمت خودکفایی در این زمینه، بر اجرایی نمودن فازهای بعدی این پروژه  و فروش بذور هیبرید تولید شده مطابق با قوانین جهاد دانشگاهی تاکید کرد.
فروش بذور هیبرید تولید شده مطابق با قوانین جهاد دانشگاهی

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی  به همراه معاون پژوهش و فناوری و رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی  در تاریخ 26 بهمن ماه 1399  از  پروژه فناورانه  در حال اجرای "کسب فناوری تولید چهار نوع بذر هیبریدی سبزی و صیفی جات "مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران  بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط­ عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، در این بازدیدابتدا دکتر الیاس آریاکیا مسئول پروژه فناورانه تولید بذر هیبرید توضیحات لازم در خصوص مراحل آماده سازی گلخانه، مراحل کشت و همچنین اماده سازی فاز دوم پروژه ارایه نمود.

در ادامه دکتر طیبی ضمن اشاره  به اهمیت اجرایی این طرح در امنیت غذایی، برآورده ساختن نیازهای کشور در  شرایط تحریم و لزوم حرکت به سمت خودکفایی در این زمینه، بر اجرایی نمودن فازهای بعدی این پروژه  و فروش بذور هیبرید تولید شده مطابق با قوانین جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

همچنین دکتر آذربایجانی سرپرست معاونت علمی و فنی مرکز ضمن بیان  ضرورت اخذ مجوزها و ثبت پتنت بذور و تجاری سازی آنها به تشریح اهمیت تسریع این فرایندها پرداخت.


نظر شما :