در بازدید رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان مطرح شد

ایجاد و گسترش همکاریهای علمی و فناوری

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۵ کد : ۳۲۴۱۴ بازدیدها
تعداد بازدید:۴۵۵
ایجاد و گسترش همکاریهای علمی و فناوری

دکتر علی نجفی نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به همراه دکتر رضایی معاون پژوهشی و سایر مسئولان و اعضای هیات علمی این دانشگاه  در تاریخ 2 تیرماه  1400 با حضور در بانکهای زیستی و محل اجرای پروژه های فناورانه مرکز واقع در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی از فعالیتهای و دستاوردهای مرکز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز، در این بازدید ابتدا دکتر الیاس آریاکیا مسئول پروژه تولید بذر هیبرید و مدیربانک گیاهی مرکز در خصوص اهمیت تولید بذر هیبرید، نقش مهم آن در امنیت غذایی و رفع وابستگی در واردات بذرها توضیحاتی ارایه نمود.

وی همچنین در خصوص چهار نوع بذر تولیدی خیار ، گوجه، فلفل و کاهو از لحاظ نحوه تلاقی و خالص سازی  و رقمهای بذری به دست آمده و تکثیر گیاهان از طریق فناوری کشت بافت، کلکسیون گیاهان درون شیشه ایی بومی به ارایه توضیحات پرداخت.

در ادامه بازدید مهدی مشتاقی مدیر بانک میکروارگانیسمها به معرفی کلکسیونهای و دستاوردهای این بانک پرداخت.

وی در خصوص نحوه نگهداری بلندمدت و استاندارد میکروارگانسیمها، کلکسیونهای میکربی ارزشمند و پرکاربرد موجود و شناسنامه دار کردن آنها توضیحاتی ارایه کرد.

با توجه به پتانسیلها و امکانات و توانمندیهای موجود، مسئولان دو مجموعه جهت ایجاد و گسترش همکاریهای مشترک علمی و فناوری اعلام آمادگی نمودند.

گفتنی این در این بازدید دکتر داراب یزدانی، مدیر کل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی و عبدالرضا حاجیلری مدیر کل راهبری پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان را همراهی کردند/


نظر شما :