با هدف تجاری سازی محصولات، خدمات و جذب سرمایه گذاری انجام پذیرفت

انعقاد تفاهمنامه و قرارداد همکاری با مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۹ کد : ۴۷۲۶۰ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۳۷۲
به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری سازنده تفاهم نامه و قرارداد همکاری مشترک فیما بین مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد د انشگاهی با هدف ایران با هدف بهره¬گیری از پتانسیل¬ها و توانمندی¬های طرفین برای شتاب¬دهی و همکاری مشترک برای تجاری¬سازی محصولات، خدمات و جذب سرمایه گذاری منعقد گردید.
انعقاد تفاهمنامه و قرارداد همکاری با مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در جلسه ای که به منظور امضای تفاهم نامه و قرارداد همکاری در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد؛ دکتر رضا آذربایجانی سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در خصوص اهمیت این همکاریها گفت: در تدوین سند تحول به منظور توسعه فعالیتهای این مرکز استفاده از مشارکت و پتانسیلهای بخش خصوصی و دانش بنیان جز برنامه هایی است که در نظر است ورود جدی انجام پذیرد.

وی افزود: در این مرکز با توجه به محور فعالیتها، موضوعات، محصولات و ایده های زیادی برای تجاری سازی و استفاده از مشارکت بخشهای مختلف وجود دارد که نیازمند است ساز و کارهای این مشارکتها مشخص و اجرایی شود.

در ادامه جلسه دکتر محمدعلی صارمی رییس مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری همکاری و مشارکت بخش خصوصی و دانش بنیانها بیان کرد: از آنجا که ایده و موضوع برای زمینه همکاری بسیار است؛ لازم است اتاق فکری برای استفاده از ایده ها، تجاری سازی و اجرایی نمودن آنها تا تبدیل شدن ایده به ثروت تشکیل شود. در این راستا نیاز است ماموریتهایی تعریف و با حفظ منافع طرفین واگذار شود.

صارمی تاکید کرد: تجاری سازی، فناوری، رگولاتوری و رایزینها به صورت یک پکیج است که نیاز مند تقسیم کار می باشد. برای این منظور باید از ظرفیتهای موجود و تجارب موفق استفاده شود.

گفتنی است: در این جلسه در خصوص موضوعات همکاری مانند: حمایت و همکاری مشترک برای تجاری سازی و ایجاد ثروت از ایده¬ها/ محصولات/ خدمات فناورانه؛ بهره¬گیری از پتانسیل¬ها و توانمندی¬های طرفین قرارداد برای شتاب¬دهی و همکاری مشترک برای تجاری-سازی محصولات و خدمات؛ شناسایی، حمایت، راهبری و توسعه موضوعات فناورانه و دانش¬بنیان برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت دانش محور از راه تجاری¬سازی ایده¬ها، خدمات و محصولات فناورانه و دانش بنیان؛ همکاری مشترک برای ایجاد آزمایشگاه های معتمد و همکار نهادهای دولتی و حاکمیتی در حوزه های ژنتیکی و زیستی در سطوح ملی و بین المللی تحت پوشش و منافع طرفین؛ بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر گردید کارگروهی با مسئولیت نماینده معرفی شده از طرفین جهت پیشبرد پروژه‌های مشترک و ارائه گزارشات ادواری تشکیل شود./

کلید واژه ها: همکاری همکاری مشترک مرکز مرکز ملی مرکز ملی ذخایر مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تجاری ایده دانش دانش بنیان


( ۲ )

نظر شما :