در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار شد

جشن نشست پایان سال(جشن بهار)

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۵۵۳۱۶
تعداد بازدید:۱۱۳
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی براساس سنت سالهای قبل از پاندومی کرونا، جشن نشست پایان سال(جشن بهار) را با حضور مسئولان، مدیران و اعضای جهادگر مرکز، برگزار کرد
جشن نشست پایان سال(جشن بهار)

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی این نشست که با هدف ایجاد همدلی ، هم افزایی و ارایه نظرات و پیشنهادات جهت بهبود فعالیتها و برنامه های مرکز برگزار شد، در بخش اول برنامه مدیران  بانکهای زیستی، ادارات و بخشها  گزارش عملکرد و دستاوردهای سال 1401 و برنامه های پیش بینی شده برای سال  1402 را ارایه دادند.

در ادامه دکتر رضا آذربایجانی سرپرست مرکز  گزارش کوتاهی از اقدامات صورت گرفته در حوزه  های مختلف (مانند بودجه، اصلاح ساختار سازمانی، اصلاح اساسنامه مرکز بر اساس ماموریتهای جدید و محوله در بند 33 و 34 آیین اجرایی لایحه حفاظت از ذخایر ژنتیکی، اقدامات صورت گرفته در چارچوب آیین نامه فوق،  اصلاح و بهبود فرایندها و اهداف مرکز ، برنامه و اقدامات اجرایی برای درآمدزایی و افزایش درآمد، بهبود وضعیت حقوق و ...)در سال جاری را ارایه کردند.

همچنین عبداله منصوری سرپرست معاونت پشتیبانی مرکز بیان کرد: از زمان تصدی این مسئولیت اولین گام را با اصلاح ساختار پشتیبانی و منابع انسانی آغاز کرده است . هدف این ساختار جدید این است با پشتیبانی تمام از بخشها از دغدغه های آنها در همه زمینه ها  کاسته شود . همچنین تلاش بر این است برای بهبود امور رفاهی و معیشتی همکاران تلاش مضاعف انجام شود.

پس از گزارش رییس مرکز ، در نشست صمیمانه همکاران به طرح مشکلات و دغدغه های خود در موضوعات مختلف مانند تبدیل وضعیت از پاره وقتی، بیمه تکمیلی سرمد، صندوق قرض الحسنه، مسکن و ... و همچنین ریسکها و ضروریات تجهیزاتی برای حوزه های مختلف پرداختند.

گفتنی است: دستیابی به 33 سویه پربیوتیک با کاربردهای صنایع غذایی ، طیور و آبزیان در نتیجه اجرای طرح فناورانه پروبیوتیک،  ارایه سویه های کنترل پرکاربرد میکربی  و راه اندازی رسمی واحد تامین سویه و معرفی اشکال جدید ارائه توسط بانک میکروارگانیسمها، ایجاد کلکسیون DNA استاندارد و DNA  کنترل احداث بانک داده های  ژنومی و ژنتیکی کشور توسط بانک DNA  و داده ژنومی ، راه اندازی بانک سلولی نمونه های حیات وحش و توسعه کلسیون سلولهای پرکاربرد توسط بانک سلولهای انسانی و جانوری و ایجاد کلکسیونی از 50 جمعیت از گونه زعفران زراعی و گونه های وحشی این جنس در ایران، معرفی و شرح 6 گونه جدید زعفران وحشی برای دنیا و دستیابی به 8 رقم بذر کاهوی هیبرید بر اساس طرح فناورانه تولید بذور هیبرید صیفی جات برخی از دستاوردهای بخش ها بود که در این نشست به آنها اشاره شد.

در پایان نشست از زحمات سه نفر از مدیران سابق مرکز به پاس زحماتشان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد./


نظر شما :