در بازدید هیات بلند پایه علمی و فناوری بیوتکنولوژی کشور زیمباوه بررسی شد

همکاریهای مشترک در حوزه بیوتکنولوژی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۰ کد : ۷۱۱۰۹ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۴۶
هیات بلند پایه علمی و فناوری بیوتکنولوژی کشور زیمباوه به سرپرستی Christopher Masoka مشاور وزیر علوم زیمباوه در تاریخ  ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران حضور یافته و ضمن برگزاری نشست تخصصی همکاری از بانک های زیستی؛ دستاوردهای مرکز بازدید کردند.
همکاریهای مشترک در حوزه بیوتکنولوژی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی در این بازدید که با هماهنگی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری انجام شد، پرفسور Desmond Manatsa، دکتر Dexter Savadye مدیر سازمان ملی بیوتکنولوژی این کشور، Christopher Masoka مشاور وزیر علوم زیمباوه و سایر متخصصان زیست فناوری این کشور در نشست تخصصی مشترک با مسئولان، مدیران و متخصصان مرکز به بررسی زمینه های همکاری بین دو کشور پرداختند.


در این جلسه مدیران بانک های میکربی، DNA و داده های ژنومی و گیاهی به شرح فعالیت های بانکینگ، پژوهشی و معرفی محصولات تجاری خود پرداختند و همچنین موضوعات مشترک همکاری در خصوص استانداردسازی فرآیندها و تعاملات آتی با استفاده از دانش فنی بومی متخصصان مرکز مطرح و بررسی شد. عقد تفاهم نامه و تعریف پروژه مشترک فناورانه در حوزه زیست فناوری و همچنین استفاده از مشاوره های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهت راه اندازی بانک زیستی در کشور زیمباوه از جمله موارد مورد توافق این نشست است.


پس از جلسه مشترک هیات فناوری کشور زیمباوه با حضور در بانکهای زیستی و پروژه های فناورانه از نزدیک با امکانات، پتانسیلها و زمینه های فعالیت مرکز آشنا شدند.

کلید واژه ها: زیمباوه کنگره بیوتکنولوژی


نظر شما :